آیا پول مساوی با شادکامی است ؟

آیا پول مساوی با شادکامی است ؟

 

شاددیدن بچه ها آرزوی ماست و سریعترین راه برای کسب شادی ، داشتن پول است .

تنها آرزوی مادران سلامتی و شادی فرزندشان است اگر از مادران حامله سوالی کنید تنها جوابی که می شنوید این است  ، «تنها چیزی که می خواهم این است که سلامت به دنیا بیاید .»و یقینا جز این آرزویی ندارد .

در ادامه اگراز والدین یک بچه بزرگتر ، سوالی بپرسید که آرزوی او در مورد فرزندش چیست ، حتما شادی فرزندش بزرگترین آرزویش است . بعد از گذشت سالها و جایگزین شدن سلامت به جای شادی در راس آرزوهای والدین ، همه چیز پیچیده تر می شود .

حال خوب داشتن و شادی کردن ،  یکی از فرآیندهای رفتاری و ضروری برای انسان‌ها به ویژه کودکان و  نوجوانان است. از رنگ های مختلف  لباس تا سرگرمی و تا ورزشهای مختلف ، از نمایش فیلم و سینمارفتن تا تفریحات  دسته جمعی همه توانایی این را دارند که ابزار شادمانی باشند. متاسفانه پایین آمدن سطح نشاط اجتماعی و عدم آشنایی جوانان با مفهوم شادی واقعی باعث شده بسیاری از افراد ج

امعه به اشتباه در تاریکی ها به دنبال داروی خویش بگردند.

شادی واقعی چیست ؟

 

شادی ازکجا می آید ؟

صدای یک بچه پنج ساله یا ده ساله کاملا واضح وروشن است : شادی چیزی است که با پول به دست می آید ، با مقدار خیلی زیاد پول . اگر شما مقدار زیادی پول داشته باشید می توانید هرچیزی که دوست داشته باشید خریداری کنید .

با ادامه رشد بچه ها ، فشار فرزندان برای هرچه بیشتر داشتن فزونی می یابد و برای پدر و مادرشان بیش از پیش مشکل می شود که در مقابل تقاضای آنها شانه خالی کنند .

تعدادی از  افراد در اندیشه داشتن منازلی شیک ، ماشینی مدل بالا، ثروتی زیاد، والدینی پول دار، وضعیت اجتماعی سطح بالا، و… ، روزگار را سپری می کنند ، اما با مطالعه ی سایت ها و کتاب های  مردم شناسی و مقالات و مهم تر از همه گذشته ی خود پی می برید  که حقیقت این است که اگر ما با توقعات سطح پایین و قنا عت کردن ، بتوانیم تنها به نیمی ازآرزوهایمان بسنده کنیم  ، مطمئناً احتمال دستیا بی به آنها برایمان بیشتر خواهد بود، در مقابل اگر با بلندپروازی ها ، لزوما بخواهیم به همه اینها به یکباره برسیم ، با اولین شکست در زندگی ، برای طی کردن ادامه ی راه ، هیچ انگیزه ای نخواهیم داشت.

اکثــر ما در گذران زندگی با افرادی روبه رو می شویم که با وجود ثروت و شهرتشان، کمتر از آنچه ما انتظار داشتیم ، شـاد و خوشبخـت بـــوده

اند تعجب برانگیز است که تعداد زیـادی از افــراد ثـروتـمند آن قـدر کـه مـا تـصور مـی کنـیـم ، خـوشبخــتی را تجربه نمی کنند. حقیقت این است که هیچ کس با گذشته خود و داشته های آن زمان ، خوشبخت نخواهد شد، بلکه با نگاهی به امروز و همین لحظه و تعادل سطح توقعات ، می توانیم از کمترین نعمت و دارائی مادی و معنوی خود خرسند، شاد و با انگیزه برای هدف بعدی گام برداریم .

 

پول بیشتر مساوی با شادی بیشتر ؟

 

پژوهش ها ی محققان نشان می دهد کسانی که در ابتدا آرزوهای مادی بیشتری داشتند. در یک دهه بعد، نسبت به آنهایی که اول راه تمایلات مادی کمتری داشتند رضایت کمتری از زندگی را دارا بودند. در کل، باید اشاره کرد که مادیات نه خوب هستند و نه بد. این نقش و جایگاه آنها و میزان سازگاری با زندگی فرد است که می‌تواند مسئله‌ساز باشد. نکته مهم این کلیدی است که تعادل حفظ شود. قدر آنچه را که دارید بدانید و به دنبال توسعه آنها باشید، اما نه به بهای از دست‌دادن چیزهایی که واقعاً مهم هستند، همچون خانواده، جامعه و معنویت

طبق بررسی محققان حداقل یک رابطه مهم بین پول و خوشبختی وجود دارد آن این است که بعد از مدتی آنها که احساس خوشختی می کنند می توانند پول بیشتری کسب کنند. پس بااینکه پول نمی تواند موجبات خوشبختی افراد را فراهم کند، خوشبخت بودن می تواند برای آنها پول ساز باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *