مشکلات کودکان با هم سن وسالان خود

کودکان یک سری مشکلات با هم سن و سالان و یا خواهرو برادرهای خودشان دارند و ما والدین دوست داریم که فرزند ما با خواهر و برادرهای خودشان و یا دوستانشان روابط موثری داشته باشند و احساس این را داشته باشند که پذیرفته می شوند .

خیلی اوقات ما والدین آن چیزی را که دوست داریم اتفاق نمی افتد ، ما پدرو مادران دوست داریم که کودکمان پیوندهایی برقرار کند که سال های سال ادامه داشته باشد و در محیط خانه هم خواهرو برادرها با یکدیگر بسیار خوب باشند ؛ اما این نکته بدون کمک والدین امکان پذیر نیست .

ما والدین به غیر از دروس حفظیاتی که در مدرسه فرا می گیرند باید به کودکانمان مهارت های اجتماعی را بیاموزیم و فرزندمان را آنچنان تربیت کنیم ک دوست داشتنی باشند . باید به فرزندان خود بیاموزیم و حتی می توانیم کمک کنیم که توی این دنیای بزرگ ، چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشند .

کودکان در سنین مختلف رفتارهای مخصوص به خودشا ن را دارند ، به طور مثال کودک دو و یا سه ساله معمولا اسباب بازی که دوست دارد به کسی و یا خواهر و برادرهای خودش نمی دهد ؛ زیرا سن این بچه اقتضا می کند این رفتار را انجام دهد و هیچ گونه برداشتی از ارزش به اشتراک گذاشتن ، ندارد .

اولین مشکل بسیاری از کودکان ، دعوا کردن آن ها است .

اگردوست داریم کودکمان در آینده شخصی با اعتماد به نفس باشد ومتکی به خودش باشد ؛ نباید همیشه توی منزل و یا مهمانی ها یکجا بشیند و هیچ حرکتی انجام ندهد و با همه چیز موافقت کند .

نپذیرفتن ، بخش طبیعی زندگی است . نه گفتن بچه ها به خیلی از مسائل یک امرعادی است و برخی از کودکان برای مخالفت کردن مستعدتر هستند و این جور بچه ها همیشه آماده مشاجره کردن هستند که اغلب مواقع به دعوا کردن بچه ها می انجامد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *