تورم و بیمه عمر

موضوع تورم در بیمه‌های عمر مهم بوده و تاثیرگذار، ولی بیمه نامه عمر فقط یک سرمایه گذاری صرف نیست بلکه نقش حمایتی هم دارد.

مسئله اعتماد در بیمه نامه های عمرو سرمایه گذاری بستگی به شرایط مبهم آینده دارد.

تعدادی در ایران بیمه‌های عمر دارند ولی نگرانند به دو دلیل؛

اول اینکه به مرور زمان توان پرداخت حق بیمه را ندارند چرا که درآمدشان سالیانه افزایش حداقلی دارد مثال ۱۵%یا۲۰% یا نهایتاً۲۵% ولی اقلامی که با همان درآمد خرید می کنند افزایشی چند برابری دارند(تورم بالای ۴۵%).

دوم اینکه ارزش ریال های دریافتی طی سال‌ به مرور کم می شود و حس خوبی نسبت به بیمه ای که خرید کرده اند ندارند و به همین دلیل درخواست بازخرید بیمه نامه را می‌دهند.

امروزه افراد جدید تمایل به خرید بیمه نامه عمر ندارند زیرا پرداخت حق بیمه را هزینه اضافی و غیر ضروری تلقی می‌کنند که به نظر بیمه ای صحیح نیست ولی اصل نظر مردم است. انبوهی از وسایل نقلیه را می بینید که در جاده ها تردد می کنند و به همان تعداد افرادی خطر کردند و بیخیال آسیب دیدن خود هستند و سالیانه بیش از۵۰۰٫۰۰۰ تصادف رخ می دهد و ده ها فوتی به همراه داردو چقدر روزانه در هرجایی از آن می شنوید.

حدوداً در ایران ۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰خانوار زندگی می کنند با میزان درآمد متفاوت و میزان آگاهی حداقلی نسبت به انواع بیمه نامه ها!

در زندگی اموالی وجود دارد که بسیاری از مردم از بیمه کردن آن اموال بی خیالند و بیمه عمر هم در ردیف همان بیمه نامه های اموال درنظر گرفته شده است.

وقتی بیمه نامه های اموال مثل آتش سوزی که مبلغ بیمه نامه برای ۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان ارزش ساختمان و اثاثیه معادل ۴۰۰٫۰۰۰تومان بیشتر نمی شود ولی باز رغبتی به بیمه کردن وجود ندارد چه انتظاری میشه داشت که بیمه نامه عمر در ایران با استقبال خوبی روبرو شود.

بیش از ۳۵۰۰۰ فقره آتش سوزی گواهی بر لزوم بیمه شدن منازل با حداقل مبلغ و یا متناسب با تواناییی صاحب خانه…

باوجود تورم نیاز به بیمه نامه عمر بیشتر احساس می شود نه بازخرید بیمه نامه!

بیمه نامه های زیادی خرید کردم از ۹ شرکت و من مشکل را نه در تورم موجود در ایران بلکه در ارتباط نداشتن نماینده فروش شرکت ها بعد از خرید دیدم و بعد از گذشت سالها اگر خود به شرایط بیمه نامه آشنای نداشتم یقیناً ارزش بیمه نامه به حداقل ممکن کاهش یافته بود ولی خوب شد اینکه تا حد امکان واقفم به مسائل بیمه و وقتی کالایی خرید شود که اطلاع از آن کالا حداقلی باشد فروش بهترین راه حله.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *