کارها را واگذارکنیم

چرا کمبود زمان داریم؟

تا حالا به این قضیه فکر کردیم؛ شاید ناشی از واگذار نکردن کارها به دیگران باشد!

ما خیلی وقت‌ها دوست داریم کارها را به تنهایی انجام دهیم و در واگذار کردن کارها به دیگران، ضعیف عمل می‌کنیم و شاید بخاطر این باشد که دیگران را قبول نداریم، ولی با کسب اطلاعات از طریق آموزش می بینیم که با واگذاری کارها فرصت بیشتری بدست می آوریم.

مدیری هستیم یا کاروکسبی داریم، کارها را به صورت نادرستی به دیگران واگذار می‌کنیم که باعث زحمت بیشتر خودمان می‌شود و به همین خاطر کلی در واگذار کردن کارها وسواس به خرج می دهیم.

تا به حال برای من پیش آمده که جهت صرفه جویی در زمان، ماشینم را پیش یکی از دوستانم گذاشتم و خودم در محل کارحضور پیدا کردم، یعنی کار را به دوستم واگذار کردم و به شخص دیگه ای اعتماد کردم که خودم درگیر نباشم و بتونم از زمانم نهایت استفاده را ببرم، اون دوست من ماشین را پیش یک شخصی که آشنایش بود تعمیر کرد ولی صفحه کلاچ تعویضی کمتر از سه ماه عمر کرده و باعث هزینه کرد دوباره من پیش یک شخص تعمیر کار دیگه ای شد و اضافه بر این زمان بیشتری هم از من گرفت.

از دوستم خواستم که برای صرفه جویی در وقت، به جای من ماشینم را تعمیر کند و جدای از زحمت دوباره تعمیر و منتی که برای من ایجاد شد اجباراً ماشین را دوباره برای تعمیر پیش تعمیر کار بردم و وقت زیادی را صرف تعمیر کردم؟

یا یک بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری مربوط به یکی از بیمه گذاران در شرکت بیمه پاسارگاد که من با کد نمایندگی ۹۵۳۲۱ انجام داده بودم را به دوست دیگرم دادم که ارسال کنند به شهر کرمانشاه، ولی بعد از گذشت ۱۲ روز بر روی میزم اون را مشاهده کردم و پست برگشت داده بود و این شد صرف زمان بیشتر برای ارسال دوباره بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری به کرمانشاه.

وقتی بخشی از کارها را به دیگران انتقال می دهیم متوجه می شویم چه زمانی را برای رسیدن به دیگر کارها خالی یا به نوعی صرفه جویی کردیم و نقطه مقابل اینکه واگذاری نادرست و غیرحرفه‌ای کارها به دیگران، باعث می‌شود که در نهایت بسیاری از ما به این نتیجه برسیم که بهترین روش صرفه جویی در زمان، این است که کارها را خودمان انجام دهیم و باید به این نکته توجه کنیم، ظرفیت و توان ما در انجام کارها بسیار محدود است.

در نهایت امر مدیریت زمان، آن راه حل نهایی است که می‌تواند چنین مشکلی را برای ما حل کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *